Bartosz Zmarzlik - żużel, speedway
Opublikowano: 18 Luty 2021 | AUTOR: Redakcja

Bartosz Zmarzlik jeździł trasami Roberta Kubicy

„Nie ma nudy” – takimi słowami pierwszą część obozu kondycyjnego na Teneryfie opisuje Bartosz Zmarzlik, żużlowy mistrz świata z 2019 i 2020 roku. Tygodniowe zgrupowanie na Wyspach Kanaryjskich to dla zawodnika ORLEN Teamu jeden z najważniejszych etapów przygotowań do zbliżającego się sezonu. Na część z tych przygotowań wpływ miał sam Robert Kubica.

Najlepszy żużlowiec globu wraz kolegami ze swojego macierzystego klubu – Moje Bermudy Stali Gorzów – od minionej niedzieli przebywa na hiszpańskiej wyspie, gdzie przygotowuje się do nadchodzących rozgrywek żużlowych. Rozgrywek, w których ponownie będzie walczyć o złoty medal Indywidualnych Mistrzostw Świata.

Czas na Teneryfie bardzo szybko mija. Chyba nawet zbyt szybko – śmieje się Bartosz Zmarzlik. – Jestem fanem Wysp Kanaryjskich. Uwielbiam ten klimat i śródziemnomorską kuchnię, a miejsce, w którym mieszkamy, jest ładne. Najważniejsze jest jednak to, że nie próżnujemy. Trenujemy na sto procent – dodaje.

Pobyt Stalowców u podnóży wulkanu Teide jest urozmaicony, aczkolwiek jego pierwsza część dla Bartosza Zmarzlika upłynęła pod znakiem „wycieczek” rowerowych.

Na Teneryfie byłem już wcześniej, ale pierwszy raz mam ze sobą rower i jestem oczarowany. Poznaję wyspę z zupełnie innej strony. Są tutaj naprawdę fantastyczne szlaki – dodaje zawodnik ORLEN Teamu. – W poniedziałek na rowerze spędziłem cztery godziny, a we wtorek na trasę wyjechaliśmy szybciej, zaraz po śniadaniu i „noga podawała” przez ponad pięć godzin – dodaje mistrz świata.

Kto był na Teneryfie, ten zapewne poruszał się serpentynowymi podjazdami na wyższe partie Pico Del Teide. Na takich trasach Zmarzlik czuje się jak ryba w wodzie.

Lubię jazdę na rowerze. Wiem, że taki trening dobrze mi służy, a te przewyższenia i pionowe podjazdy są fantastyczne. Co ciekawe, jedną z moich tras zaproponował Robert Kubica – mówi Bartosz Zmarzlik. – Robert był tutaj wiele razy i polecił mi ten szlak – zarówno pod kątem treningowym, jak i widokowym. Wyruszyliśmy z Puerto Santiago, gdzie mieszkamy, przez Santiago del Teide i Masce. Następnie zjechaliśmy w kierunku Buenavista del Norte, a stamtąd na wschód wyspy. Zawróciliśmy w Las Cruces i jeszcze raz, przejeżdżając przez Santiago del Teide, wróciliśmy do hotelu. Pokonaliśmy ponad osiemdziesiąt kilometrów, a przewyższenia na trasie sięgały ponad dwa i pół tysiąca metrów. Było idealnie – podkreśla zawodnik.

Codzienne zajęcia rowerowe zawodnik ORLEN Team przeplata ćwiczeniami ogólnorozwojowymi, a także atrakcjami mającymi na celu scalić grupę zawodników gorzowskiej drużyny. We wtorek żużlowcy udali się na tor kartingowy, natomiast w środę cały zespół szalał na motocrossach. – Plany na kolejne dni również mamy bardzo ambitne, więc to nie jest koniec. Moim indywidualnym planem jest natomiast wjazd rowerem na wulkan Teide – dodaje Zmarzlik.

Nie wszystko układa się jednak po myśli mistrza świata. We znaki daje mu się palące słońce Teneryfy. – Już pierwszego dnia moja opalenizna wyglądała jak biało-czerwona flaga. Nie spodziewałem się tego, że nawet teraz słońce jest tutaj aż tak mocne. Kupiłem więc krem i smaruję się nim kilka razy dziennie – śmieje się Bartosz Zmarzlik, wskazując na swoje przedramię.

Mini Kevlar Gold 2022

85,00 PLN
FIRMY WSPIERAJĄCE ZMARZLIK TEAM

SPONSORZY I PARTNERZY

Nic nie dzieje się w pojedynkę. Żaden sukces nie powstaje w samotności. Poznajcie firmy, które są nam szczególnie bliskie. Firmy, a nade wszystko wspaniałych ludzi, którzy umożliwiają realizację planów i pasji. To profesjonaliści, ludzie sukcesu, po prostu… wspaniali przyjaciele. Wszystkim im razem i każdemu z osobna składamy ogromne wyrazy wdzięczności. Poznajcie ich i ich działalność. Rekomendujemy całym sercem.

Orlen
Ceramic Speed
Garageport Experten
Optyline
Szczepan Bike - Giant Gorzów